Zo gaan wij om met corona

In deze post willen we jullie laten weten hoe wij als praktijk met het coronavirus COVID-19 omgaan en wat we van jullie aan medewerking vragen. Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel?

Bel ons op 020 – 496 31 31.

Ons motto is: alle afspraken kunnen doorgaan zolang we dat verantwoord kunnen doen! Op dit moment denken we dat dat lukt met onderstaande maatregelen:

Wat vragen we van jullie:

  • Kom alleen naar onze praktijk als je volledig klachtenvrij bent en neem de hygiënemaatregelen van het RIVM in acht.
  • Kom op tijd! Dit betekent niet te laat, maar óók niet te vroeg. Als iedereen netjes op tijd komt, voorkomen we dat er drukte ontstaat door wachtende mensen.
  • Er mag 1 persoon per afspraak naar binnen. Dat betekent dat we jullie vragen om kinderen, partner etc thuis te laten.
  • De assistente zal je huisdier vasthouden op de behandeltafel als we hem of haar onder narcose brengen. We hebben een stoel in de spreekkamer staan waarop je kunt plaatsnemen, zodat je er nog steeds, op 1,5 meter afstand, bij kunt zijn als je dier onder narcose gaat.
  • We hebben maar een kleine wachtkamer die we nu liever niet te vol willen zien. Kijk daarom bij aankomst even of er al iemand in de wachtkamer zit. Zo ja, wacht dan even buiten of in de auto tot er ruimte vrij komt.
  • Tijdens de operatie kun je helaas niet in de praktijk wachten. Wel kunnen we je de weg wijzen naar winkeltjes en cafeetjes in het dorp. We bellen je altijd bijtijds als je dier wakker gaat worden en je weer kunt komen.
  • Onze hondenopname is niet groot. Je kunt nog steeds bij je dier zijn als het wakker wordt, maar we hebben wel de inrichting wat aangepast zodat we ook daar de 1,5 meter afstand kunnen bewaren. Zo kun je geen gebruik maken van het zitbankje, maar hebben we wel een fijne zitplek voor je gecreëerd op de grond naast je hond.

Wat doen wij:

  • Wij houden ons aan de adviezen van het RIVM. Dat betekent geen handen schudden, hoesten/niezen in onze elleboog, etc.
  • Uiteraard betekent dit ook dat iedereen die bij ons werkt alleen komt werken als ze gezond zijn en geen klachten van neusverkoudheid/hoesten/verhoging hebben. We doen met man en macht ons best om ondanks deze strikte regels de bezetting op 100% te houden.
  • We zijn een kleine praktijk met maar een paar man personeel. Mocht het ons niet lukken de bezetting op 100% te houden, dan kan het in uiterste gevallen nodig zijn dat we de operatie moeten verplaatsen. We hopen op jullie begrip in zo’n geval.
  • We desinfecteren meerdere keren per dag deurklinken, pinautomaat en andere oppervlaktes die veel aangeraakt worden.
  • We wassen onze handen na elke klant/patiënt waar we contact mee hebben gehad.
  • Er is per ochtend maar 1 plek in de agenda voor een dier waarvan de eigenaar bij het wakker worden aanwezig wil zijn. Het kan daarom zijn dat het wat langer duurt voordat we je in kunnen plannen.
  • We kunnen je helaas geen koffie en thee aanbieden. Je mag uiteraard wel zelf iets te eten en/of te drinken meenemen.
  • En bovenal: we doen enorm ons best om ondanks al deze beperkingen onze dienstverlening op het hoge niveau te houden dat wij altijd nastreven, en we hopen dat jullie dat zullen merken!

Met al deze maatregelen hebben wij er het volste vertrouwen in dat we veilig kunnen werken en dat het veilig is voor jullie om naar onze praktijk te komen. Mochten er vanuit de overheid en het RIVM nieuwe maatregelen aangekondigd worden, dan zullen we deze uiteraard opvolgen.

We wensen iedereen veel sterkte in deze bijzondere tijden!
Team Dierenarts Aan de Amstel

Maak nu jouw afspraak:

Bel ons op 020 – 496 31 31 of stuur een mail naar: info@dierenartsaandeamstel.nl

Pin It on Pinterest